Riot Games stworzyło mnóstwo autorskiego lore, które oczywiście w pewnym sensie jest wzorowane na mitologicznych postaciach lub historiach fantasy, jednak trzeba im przyznać to, że mają do zaoferowania całkiem sporo autorskiego kunsztu. Tak też jest w przypadku darkinów, czyli potężnej rasy zamieszkującej runeterrę. Chociaż słowo rasa w przypadku tego bytu może będzie dużym nadużyciem, ponieważ darkini są bytami, które mogą przypominać nieco biblijne demony. Jednak kim tak właściwie są darkini i jaką funkcję pełnią w świecie gry?

Runeterra, czyli kraina gry dzierży o nich bardzo długą historię. Dawno temu istniało państwo o nazwie Shurima. Była magiczną krainą należącą do piaskowego cesarza o imieniu Azir. Władał on nią przy pomocy swojej potężnej magii, która pozwalała mu na wskrzeszanie żołnierzy stworzonych z piasku. Biorąc pod uwagę to, że Shurima była usytuowana na pustyni, dawało mu to całkiem spore pole do popisu. Azir pewnego razu wypowiedział wojnę nacji o nazwie Icathia. W jego wojnie jako najemnicy pomagali mu właśnie darkini.

Darkin – zła rasa upadłych wojowników, których umysły zostały splamione

Riot Games w podobieństwie do biblii wzorował się na demonach. Darkini są bytami, które niegdyś służyły słusznym ideałom, jednak po wielkiej wojnie zostali spaczeni. Ich umysły pogrążyła ciemność i stali się wówczas upadłymi. Byli oni niegdyś wywyższonymi wojownikami w fabule gry. Z czasem przeobrazili się w krwiożercze bestie, które głównie pragną śmierci innych, niezależnie od tego, czy na nią zasłużyli, czy też są całkowicie niewinni. Zgodnie z fabułą gry na całym kontynencie po wielkiej wojnie pozostało tylko pięciu wojowników znanych jako darkini.

Zostali oni zaklęci w bronie, aby nie mogli uwolnić swoich potężnych ciał i korzystać z magii, która mogłaby pogrążyć cały świat w chaosie. Niestety są zbyt potężni, aby ich zgładzić. Dlatego jedyne co obywatele kontynentu mogli zrobić, to zapieczętowanie ich. Po wielu tysiącleciach nadal byty znane jako darkini istnieją wewnątrz broni, w których zostali zaklęci. Z tego powodu każdy śmiertelnik, który odważy się władać tą bronią, straci nad sobą kontrolę i podda się woli darkinów, przeistaczając się w bezmyślny byt pragnący jedynie rzezi na niewinnych.