Przez dosłownie dziesiątki lat wirtualna rzeczywistość była tematem wielu rozważań i rozmyślań osób zainteresowanych grami oraz filmami. Technologia, która miałaby pozwolić nam na zanurzenie się w świat pełen doświadczeń, powoli zaczyna spełniać swoje obietnice. Według niektórych specjalistów VR na wysokim poziomie od kilku lat jest od nas oddalone niewielkim szczeblem pracy, który należałoby wdrożyć, aby poprawić tę technologię na potrzeby codziennego użytku. Czy oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli cieszyć się doskonałymi grami opartymi w pełni na technologii wirtualnej rzeczywistości?

Należy mimo wszystko pamiętać o tym, że wirtualna rzeczywistość wśród gier wciąż jest niszową technologią, która stanowi jedynie pół procenta faktycznej sprzedaży na całym rynku gier komputerowych i konsolowych. To nadal niewiele. W 2016 roku pojawiło się wiele szumu w mediach na temat tej technologii. Ludzie przez to nabyli nieco zbyt zawyżone oczekiwania względem działania tej technologii. Pomimo tego, że ta technologia jest bardzo modna, nadal budzi ogromną dozę wątpliwości wśród konsumentów.

Dlaczego niektórzy rozczarowali się sprzętem do wirtualnej rzeczywistości?

Wirtualna rzeczywistość w pewnym sensie nie sprostała szumom wywoływanym przez reklamy i różnorodne firmy. Firmy technologiczne, takie jak Facebook, Valve i Sony, starają się rozwijać tę branżę, inwestując znaczne środki w rozwój sprzętu i gier VR. Być może to dodatkowo może napędzać oczekiwania ze strony różnorodnych graczy i deweloperów, którzy chcieliby w niedalekiej przyszłości współpracować z tą technologią lub po prostu dobrze się przy niej bawić. Dlaczego jednak oczekiwania nie zostały spełnione?

W dużej mierze chodzi o nieporęczne, duże zestawy słuchawkowe z niezbyt wygodnymi kontrolerami, które bardzo często dla zapewnienia smukłego działania tej technologii muszą być niewygodne. Większość zestawów słuchawkowych VR waży ponad kilogram i musi być ciasno przypięta do twarzy użytkownika. Nie jest to zbyt wygodne. Człowiek się poci, a po pół godziny gry jest wyczerpany. Nie takiego rozwoju związanego z imersyjnym sprzętem do odbierania wirtualnej rzeczywistości spodziewali się ludzie, którzy pragnęli bawić za pośrednictwem odbierania gier w zupełnie nowym stylu.